SUPPORTI TECNOLOGICI PER L’INCLUSIONE E LA COMUNICAZIONE IN BAMBINI CON DISABILITÀ MULTIPLE
Abstract
The present study is aimed to assess the efficacy of a computer-based alternative and augmentative communication (AAC) program, for two children with cerebral palsy and multiple disabilities. Results show that both participants increase their communication skills during intervention and post-intervention phases. Undergraduate students involved as raters in a social validation procedure provide scores that are compatible with the hypothesis of rehabilitation worth of the intervention. These results support the clinical validity of the computer-mediate AAC intervention for children with multiple/profound disabilities.
Autore Pugliese
Tutti gli autori
-
CAFFO' A.O.;BOSCO A.
Titolo volume/Rivista
Non Disponibile
Anno di pubblicazione
2012
ISSN
1970-061X
ISBN
Non Disponibile
Numero di citazioni Wos
Nessuna citazione
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Numero di citazioni Scopus
Non Disponibile
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Settori ERC
Non Disponibile
Codici ASJC
Non Disponibile
Condividi questo sito sui social