Role and competences of the socio-pedagogical professional educator. The contribution of experimental pedagogy. Ruolo e competenze dell’educatore professionale socio-pedagogico. Il contributo della pedagogia sperimentale

Abstract

In the presence of widespread and significant individual and social discomfort phenomena registered in today’s complex society, the recent pedagogical debate has been focusing on awareness of the importance of recognition and of the work of new educational professions attributable to non-formal education. This article proposes a reflection on the role and competences of the socio-pedagogical professional educator (also in light of the law No. 2656 of June 21, 2016) and his areas of intervention. After analyzing desirable training paths, the article clearly explains the contribution given from experimental pedagogy to the construction of educational professions.


Autore Pugliese

Tutti gli autori

  • FORNASARI A.

Titolo volume/Rivista

Non Disponibile


Anno di pubblicazione

2017

ISSN

1827-0824

ISBN

Non Disponibile


Numero di citazioni Wos

Nessuna citazione

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Numero di citazioni Scopus

Non Disponibile

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Settori ERC

Non Disponibile

Codici ASJC

Non Disponibile