Role and competences of the socio-pedagogical professional educator. The contribution of experimental pedagogy. Ruolo e competenze dell’educatore professionale socio-pedagogico. Il contributo della pedagogia sperimentale
Abstract
In the presence of widespread and significant individual and social discomfort phenomena registered in today’s complex society, the recent pedagogical debate has been focusing on awareness of the importance of recognition and of the work of new educational professions attributable to non-formal education. This article proposes a reflection on the role and competences of the socio-pedagogical professional educator (also in light of the law No. 2656 of June 21, 2016) and his areas of intervention. After analyzing desirable training paths, the article clearly explains the contribution given from experimental pedagogy to the construction of educational professions.
Autore Pugliese
Tutti gli autori
-
FORNASARI A.
Titolo volume/Rivista
Non Disponibile
Anno di pubblicazione
2017
ISSN
1827-0824
ISBN
Non Disponibile
Numero di citazioni Wos
Nessuna citazione
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Numero di citazioni Scopus
Non Disponibile
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Settori ERC
Non Disponibile
Codici ASJC
Non Disponibile
Condividi questo sito sui social