«È la vita che resta sul campo»: Mario Luzi e la crudele autonomia del teatro

Abstract

Conceived and set in the midst of the eighties, Mario Luzi’s third play sheds light on the rift that writhes in the Florentine author’s writing : just as his collections of poems become metaphysical and sublime again, his plays and public speeches get even more entangled with the civilian motions that had overwhelmingly burst out in the Sixties. The double need for a literature that, though independent, is committed to real life (which also reflects the distinction between the laws of art and the author’s contingency) is at the heart of this ‘unexploded tragedy’and its ineffable leading character.


Autore Pugliese

Tutti gli autori

  • PEGORARI D.M.

Titolo volume/Rivista

Non Disponibile


Anno di pubblicazione

2016

ISSN

1972-7682

ISBN

Non Disponibile


Numero di citazioni Wos

Nessuna citazione

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Numero di citazioni Scopus

Non Disponibile

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Settori ERC

Non Disponibile

Codici ASJC

Non Disponibile