«È la vita che resta sul campo»: Mario Luzi e la crudele autonomia del teatro
Abstract
Conceived and set in the midst of the eighties, Mario Luzi’s third play sheds light on the rift that writhes in the Florentine author’s writing : just as his collections of poems become metaphysical and sublime again, his plays and public speeches get even more entangled with the civilian motions that had overwhelmingly burst out in the Sixties. The double need for a literature that, though independent, is committed to real life (which also reflects the distinction between the laws of art and the author’s contingency) is at the heart of this ‘unexploded tragedy’and its ineffable leading character.
Autore Pugliese
Tutti gli autori
-
PEGORARI D.M.
Titolo volume/Rivista
Non Disponibile
Anno di pubblicazione
2016
ISSN
1972-7682
ISBN
Non Disponibile
Numero di citazioni Wos
Nessuna citazione
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Numero di citazioni Scopus
Non Disponibile
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Settori ERC
Non Disponibile
Codici ASJC
Non Disponibile
Condividi questo sito sui social