Tirocinio formativo e apprendistato di alta formazione come mediatori del sapere pratico. Risultati di un'indagine
Abstract
The paper is based on research conducted at the Faculty of Education, University of Bari (AY 2010-2011) to shed light on how university students learn from practice. Aimed at training students more responsively to the emerging universe of companies, it uses two educational tools: the contract of apprenticeship of high training and research (D.Lgs. n. 167/2011) and internship. These tools represent an interesting "challenge" aimed at building pathways to higher education between universities and the workplace, as both places are a celebration not only of learning practical knowledge but also of inter-institutional construction of a third level work culture.
Autore Pugliese
Tutti gli autori
-
PERLA L.;VINCI V.
Titolo volume/Rivista
Non Disponibile
Anno di pubblicazione
2012
ISSN
2039-4039
ISBN
Non Disponibile
Numero di citazioni Wos
Nessuna citazione
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Numero di citazioni Scopus
Non Disponibile
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Settori ERC
Non Disponibile
Codici ASJC
Non Disponibile
Condividi questo sito sui social