Quale auto-valutazione in Università per i professionisti di domani? Percorsi operativi tra riflessioni didattiche e ricerca educativa
Abstract
How can be realized self-assessment in Higher Education context? Starting from a critical review of institutional changes in University, the paper focus on main issues and problems faced by educational research on selfassessment, particularly at international level. It then tries to identify future research pathways on this topic. Finally the article presents some key aspects of self-assessment. In the assessment for learning perspective, selfassessment is related to the processes of learning and developing reflection competencies, metacognition and self-regulation fundamental prerequisites for future professionals.
Autore Pugliese
Tutti gli autori
-
PASTORE S.M.
Titolo volume/Rivista
Non Disponibile
Anno di pubblicazione
2015
ISSN
2240-7758
ISBN
Non Disponibile
Numero di citazioni Wos
Nessuna citazione
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Numero di citazioni Scopus
Non Disponibile
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Settori ERC
Non Disponibile
Codici ASJC
Non Disponibile
Condividi questo sito sui social