La ricerca didattica sugli impliciti d’aula. Opzioni metodologiche

Abstract

The article sums up the methodological alternatives on the research of the classroom educational practices. The hypothesis is that there is a practice knowledge which has a value of theoretical didactic knowledge, as long as, to make this evident, one choices hermeneutic phenomenological approaches. The elective statute proposed is collaborative research (Day,1996; Perla, 2010) between researcher and teacher; an eye for an improved function of research (meaning the evidence-based research); a systematic questioning of an own world of implicity of the researcher in order to avoid the risk of interpretative deductions on material which is mainly narrative research.


Autore Pugliese

Tutti gli autori

  • PERLA L.

Titolo volume/Rivista

Non Disponibile


Anno di pubblicazione

2011

ISSN

2038-9736

ISBN

Non Disponibile


Numero di citazioni Wos

Nessuna citazione

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Numero di citazioni Scopus

Non Disponibile

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Settori ERC

Non Disponibile

Codici ASJC

Non Disponibile