La comicità musicale nei meta melodrammi tra Sette e Ottocento

Abstract

Musicological studies have examined the metaoperistic repertoire, privileging its informative potential on the coeval production and reception habits, thus elevating them to precious testimonies for investigations of musical lexicography. This approach placed the examination of the Librettos in the foreground, neglecting the scores, and thus excluding the possibility of understanding how the operas were able to make comedy through music only (both in the 'metateatrical' insertions, both in other parts of the drama). In this study will examine some metaoperistic titles set up between the eighteenth and nineteenth centuries to identify the passages in which the score became the main source of rice among the audience.


Autore Pugliese

Tutti gli autori

  • MATTEI L.

Titolo volume/Rivista

Non Disponibile


Anno di pubblicazione

2013

ISSN

Non Disponibile

ISBN

978-88-89491-13-3


Numero di citazioni Wos

Nessuna citazione

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Numero di citazioni Scopus

Non Disponibile

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Settori ERC

Non Disponibile

Codici ASJC

Non Disponibile