E se pensassimo alla loro felicità? Rispondere didatticamente a un desiderio
Abstract
The contribution presents an educational experience realized with 132 students of the 2013-2014 academic year who attended the Tirocinio Formativo Attivo (FTA) at the University of Bari "Aldo Moro". It is practically a proposal for an educational activity aimed at showing how the teaching expertise is built not only through the ministerial decrees and process to be qualified to teach, but also through and with practice. This is a "know-how" thought not only as an opportunity to bring a remarkable impact, an indelible trace but also as a way to trigger a careful reflection to one’s own educational behavior
Autore Pugliese
Tutti gli autori
-
GEMMA C.M.
Titolo volume/Rivista
Non Disponibile
Anno di pubblicazione
2014
ISSN
2240-7758
ISBN
Non Disponibile
Numero di citazioni Wos
Nessuna citazione
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Numero di citazioni Scopus
Non Disponibile
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Settori ERC
Non Disponibile
Codici ASJC
Non Disponibile
Condividi questo sito sui social