CREATING A SYNERGY BETWEEN MANIPULATIVE AND VIRTUAL ARTEFACTS TO CONCEPUTALIZE AXIAL SYMMETRY AT PRIMARY SCHOOL
Abstract
In this work we investigate the potentiality of carrying out synergic activities using manipulative and virtual artefacts for the purposes of constructing/conceptualizing axial symmetry and its properties. The research study is based on the design and implementation of a teaching sequence involving 4th grade students. Both the design and the analysis of data is framed by the Theory of Semiotic Mediation (Bartolini Bussi & Mariotti, 2008) According to the results of the study the combined, intentional and controlled use of manipulative and virtual artefacts seems to develop a synergy whereby each activity enhances the potential of the other.
Autore Pugliese
Tutti gli autori
-
MONTONE A.;FAGGIANO E.
Titolo volume/Rivista
Non Disponibile
Anno di pubblicazione
2016
ISSN
Non Disponibile
ISBN
Non Disponibile
Numero di citazioni Wos
Nessuna citazione
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Numero di citazioni Scopus
Non Disponibile
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Settori ERC
Non Disponibile
Codici ASJC
Non Disponibile
Condividi questo sito sui social