Dramatic Discourse and the Romantic Stance in Joanna Baillie’s Theatre
Abstract
The wide range of Joanna Baillie’s output within the mainstream of Romantic drama displays a consistent creative itinerary which, starting from the series experiments in her _Plays on the Passions_ (1798-1812), culminates in her conscious choice of a hybrid form in her last published – and never performed – play _Witchcraft_ (1836). The aim of this essay is to highlight how certain aspects of Baillie’s historical and cultural identity – while re-moulding eighteenth-century philosophical and moral traditions – take on a recognisably Romantic configuration, and at the same time are of primary importance in determining the changing forms of her dramatic discourse.
Autore Pugliese
Tutti gli autori
-
DELLAROSA F.
Titolo volume/Rivista
Non Disponibile
Anno di pubblicazione
2014
ISSN
Non Disponibile
ISBN
9789042039186
Numero di citazioni Wos
Nessuna citazione
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Numero di citazioni Scopus
Non Disponibile
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Settori ERC
Non Disponibile
Codici ASJC
Non Disponibile
Condividi questo sito sui social