Dramatic Discourse and the Romantic Stance in Joanna Baillie’s Theatre

Abstract

The wide range of Joanna Baillie’s output within the mainstream of Romantic drama displays a consistent creative itinerary which, starting from the series experiments in her _Plays on the Passions_ (1798-1812), culminates in her conscious choice of a hybrid form in her last published – and never performed – play _Witchcraft_ (1836). The aim of this essay is to highlight how certain aspects of Baillie’s historical and cultural identity – while re-moulding eighteenth-century philosophical and moral traditions – take on a recognisably Romantic configuration, and at the same time are of primary importance in determining the changing forms of her dramatic discourse.


Autore Pugliese

Tutti gli autori

  • DELLAROSA F.

Titolo volume/Rivista

Non Disponibile


Anno di pubblicazione

2014

ISSN

Non Disponibile

ISBN

9789042039186


Numero di citazioni Wos

Nessuna citazione

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Numero di citazioni Scopus

Non Disponibile

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Settori ERC

Non Disponibile

Codici ASJC

Non Disponibile