Research and Practice: Full-Size Practical Constructions for the Development of Innovative Lithic Prototypes.
Abstract
The construction of full scale architectural elements has the double purpose ofexperimental control for researchers and teaching resource for students. In the firstcase model allows to make an experimental verification, creating a reference point toconfirm or refute the starting hypothesis. The second function makes possible to stimulate students’ way of thinking, involvingboth abstract and concrete design aspects.This link between research, teaching and practice of construction is shown in variousexamples.This relation represents a necessary element in order to successfully proceed in theadvance of architectural experimentation.
Autore Pugliese
Tutti gli autori
-
FALLACARA G , CALABRIA C
Titolo volume/Rivista
REVISTA LUSOFONA DE ARQUITECTURA E EDUCACAO
Anno di pubblicazione
2014
ISSN
1646-6756
ISBN
Non Disponibile
Numero di citazioni Wos
Nessuna citazione
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Numero di citazioni Scopus
Non Disponibile
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Settori ERC
Non Disponibile
Codici ASJC
Non Disponibile
Condividi questo sito sui social