University and flipped learning: Tic&Dil project: framework and design

Abstract

The flipped classroom approach (FC) is for the educational world a chance of recovery and improvement of pedagogical student -centered model and collaborative teaching methods aimed at optimizing the time resource and to promote personalization and self-learning in a perspective of autonomy. The paper moving from a pedagogical reflection on innovative methodology for the improvement of teaching in schools and universities, presents the model of Flipped Classroom activated during 2014-2015 at the University of Salento in the experimentation of the E -Learning in the University by focusing on the pedagogical model implemented: theoretical framework, research objectives, development phases and testing


Autore Pugliese

Tutti gli autori

  • Pinnelli S. , Fiorucci A.

Titolo volume/Rivista

Non Disponibile


Anno di pubblicazione

2015

ISSN

Non Disponibile

ISBN

Non Disponibile


Numero di citazioni Wos

Nessuna citazione

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Numero di citazioni Scopus

Non Disponibile

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Settori ERC

Non Disponibile

Codici ASJC

Non Disponibile