Identity markers in the academic discourse in English on western-islamic finance:two case studies.

Abstract

This paper introduces a socio-cognitive enquiry into the analysis of a corpus of academic textbooks on Islamic Finance in English addressing Western university students. The focus is on the ongoing process of hybridization between conflicting Western and Islamic generic norms (cf. Swales 1990; Hyland 2000) taking shape in the academic discourse of Islamic Finance. A comparative critical analysis (cf. Halliday 1985; Fairclough 1995, van Dijk 2008) will be therefore carried out on the structure of this emerging academic genre with the objective to identify (a) specific cross-cultural ‘identity differences’ and (b) degrees of ‘hybridization’


Tutti gli autori

  • M.Provenzano

Titolo volume/Rivista

Real Studies


Anno di pubblicazione

2011

ISSN

Non Disponibile

ISBN

Non Disponibile


Numero di citazioni Wos

Nessuna citazione

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Numero di citazioni Scopus

Non Disponibile

Ultimo Aggiornamento Citazioni

Non Disponibile


Settori ERC

Non Disponibile

Codici ASJC

Non Disponibile