Identity markers in the academic discourse in English on western-islamic finance:two case studies.
Abstract
This paper introduces a socio-cognitive enquiry into the analysis of a corpus of academic textbooks on Islamic Finance in English addressing Western university students. The focus is on the ongoing process of hybridization between conflicting Western and Islamic generic norms (cf. Swales 1990; Hyland 2000) taking shape in the academic discourse of Islamic Finance. A comparative critical analysis (cf. Halliday 1985; Fairclough 1995, van Dijk 2008) will be therefore carried out on the structure of this emerging academic genre with the objective to identify (a) specific cross-cultural ‘identity differences’ and (b) degrees of ‘hybridization’
Autore Pugliese
Tutti gli autori
-
M.Provenzano
Titolo volume/Rivista
Real Studies
Anno di pubblicazione
2011
ISSN
Non Disponibile
ISBN
Non Disponibile
Numero di citazioni Wos
Nessuna citazione
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Numero di citazioni Scopus
Non Disponibile
Ultimo Aggiornamento Citazioni
Non Disponibile
Settori ERC
Non Disponibile
Codici ASJC
Non Disponibile
Condividi questo sito sui social